VVD vraagt om ingrijpen aan Marickenlaan

De VVD fractie heeft aan het college schriftelijke vragen gesteld over de verkeerssituatie aan de Marickenlaan in Wilnis. Een groep bewoners maakt zich ernstige zorgen over de veiligheid omdat volgens hen de maximumsnelheid van 30 km massaal wordt overschreden.

Afgelopen week was voor een aantal omwonenden de maat vol, dit naar aanleiding van het aanrijden van een hond. Vandaag een hond, morgen een kind, dachten de bewoners! Ze hebben het heft in eigen hand genomen en legden een drempel neer die de snelheid remt tot ongeveer 25 km/u. Lang duurde dit niet, want de gemeente kwam op deze melding direct in actie. In no time stonden er handhavers en mensen van beheer Openbare Ruimte op de stoep. Bewoners stelden de vraag: Waarom kunnen jullie nu wel meteen optreden? Al eerder zouden bewoners de gemeente gebeld, geappt en gemaild hebben maar zonder resultaat.

De VVD wil van het college weten of zij al op de hoogte zijn van de situatie. Ook willen zij weten wat er aan acties ondernomen is en/of wat er gedaan gaat worden om samen met inwoners te kijken naar een oplossing. Rob Evers: “Het is belangrijk dat dit soort meldingen serieus opgepakt worden, ook omdat de wijk nog volop in de groei is. En dan kan je er maar beter snel bij zijn. Vroeg signaleren, de situatie beoordelen en samen met zoveel mogelijk bewoners oplossingen bedenken. Want het zijn ook de wijkbewoners zelf die een rol hebben, zij zijn het die allemaal over die ene laan de wijk in moeten.’’

Ook vraagt de VVD aandacht voor het realiseren van andere ontsluitingen naar en van de wijk om de verkeersdruk te spreiden.