Maak kennis met onze geïnstalleerde raadsleden!

Maak kennis met onze geïnstalleerde raadsleden Bart Richter, Margreth de Wit en Timo Brockhoff. Zij gaan namens de VVD aan de slag voor de inwoners, ondernemers en bezoekers van De Ronde Venen!

Bart Richter

Bart zit sinds 2018 in de raad. Hij zet zich volop in voor veiligheid, ondernemerschap, gezond financieel beleid en het verbeteren van de communicatie. Naast zijn raadswerk kennen velen hem vanwege zijn voormalige vrijwilligersfuncties bij de brandweer in Vinkeveen en Mijdrecht en zijn werk als adviseur integrale veiligheid in de voormalige gemeente Abcoude. Bart is zeer regelmatig aanwezig bij activiteiten in de dorpen. Na ruim 40 jaar in Vinkeveen woont hij momenteel samen met zijn partner in Mijdrecht en in de zomermaanden is hij veel op de Vinkeveense plassen te vinden. Hij werkt als adviseur in het team directie van de veiligheidsregio en brandweer Amsterdam-Amstelland. Als neventaak vervult hij twee piketfuncties voor de crisisorganisatie van diezelfde regio (Brandweer  & Geneeskundig).

Margreth de Wit

Margreth is 41 jaar werkzaam in de zorg geweest, haar expertise op dit gebied zet ze dan ook graag in. Naast haar werk zette Margreth zich al jaren als vrijwilliger actief voor de inwoners van de acht dorpen. De laatste jaren was ze voorzitter van het participatieplatform van De Ronde Venen. Vanuit deze rol gaf ze namens het platform al gevraagd en ongevraagd advies over onder andere de Participatiewet, Wet Maatschappelijke Ondersteuning en de Jeugdwet. Zij heeft dan ook specifiek oog voor senioren en jeugd. Margreth woont samen met haar partner in Wilnis, heeft drie kinderen, twee bonuskinderen en vier kleinkinderen waar ze allemaal zeer trots op is.

Timo Brockhoff

Timo is een ambitieuze jonge man die ruim drie jaar als fractieondersteuner heeft meegelopen. Hij heeft zich hierbij vooral gericht op bouwen, wonen en veiligheid. Hij is net klaar met zijn studie commerciële economie aan de Hogeschool van Amsterdam. Hiernaast geeft hij als vrijwilliger training aan kinderen en jongeren met een verstandelijke beperking bij de Hockey vereniging in Mijdrecht en zit hij in het bestuur van de stichting Wilnisser Veenmolen in Wilnis. Verder heeft Timo gewerkt als fractiemedewerker voor de provinciale VVD fractie en werkt hij als teamleider bij de Jumbo in Vinkeveen.