VVD bezoekt brandweer en staat stil bij lange en zware periode

Corona heeft ook voor de brandweervrijwilligers in meerdere opzichten grote impact. Reden voor ons om hier bij stil te staan. Brandweermannen en vrouwen van de kazernes in Abcoude, Mijdrecht, Vinkeveen en Wilnis worden bij nacht en ontij opgeroepen in geval van calamiteiten in de gemeente of om hulp te verlenen in buurgemeenten.

Allemaal vrijwillige brandweermensen die deze professionele “hobby” naast hun reguliere werk verrichten. Op zich al iets waar wij zeer dankbaar voor zijn maar wat tijdens de corona tijd extra waardering verdient. Door corona moet er namelijk worden uitgerukt met extra persoonlijke beschermingsmiddelen wat veel vraagt van de brandweermensen.  En het is ook een periode die extra spanning geeft vanwege het in aanraking komen met coronapatiënten. Tegelijkertijd is het een periode waarin geen of minder bindingsactiviteiten konden plaatsvinden en geen oefenavonden. Juist die dingen die belangrijk zijn om als team persoonlijke aandacht te hebben voor elkaar.

“Het is een tijd die ook veel vraagt van hulpverleners en daar staan we niet altijd bij stil, het is geweldig dat we ook nu kunnen rekenen op de inzet van onze brandweermannen en vrouwen.“ – Bart Richter, fractievoorzitter en lijsttrekker VVD De Ronde Venen.

De brandweermannen en vrouwen konden vorige week door de versoepelingen van de maatregelen voor het eerst weer oefenen en samenkomen in de kazerne. De reden dat Bart Richter, Margreth de Wit en Timo Brockhoff, namens onze fractie, meteen langs alle vier de kazernes in De Ronde Venen gegaan zijn. Zij brachten daar bier en bitterballen en spraken hun nadrukkelijke dank en waardering uit.