VVD presenteert diverse kandidatenlijst

Met trots heeft VVD De Ronde Venen hun kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022 gepresenteerd. Een lijst met maar liefst 10 verkiesbare leden wat het ambitieniveau van de liberalen duidelijk laat zien. Alle kandidaten hebben een sterke binding met de acht dorpen in de gemeente, brengen gezamenlijk brede en inhoudelijke kennis mee en zijn bijzonder gedreven.

“Ik ben bijzonder trots op het totale team! Het is de ideale mix van mensen uit onze dorpen, vrouwen en mannen met verschillende leeftijden en allen met veel kennis en expertise. Ik kijk er naar uit om straks ook met het nieuwe team aan de slag te gaan voor alle inwoners en ondernemers in onze unieke gemeente” aldus Bart Richter, lijsttrekker van de VVD

1.    Bart Richter, (47, Mijdrecht, lijsttrekker)

De lijst staat onder aanvoering van lijsttrekker Bart Richter. Bart zit sinds 2018 in de raad en is de huidige fractievoorzitter. Hij zet zich volop in voor veiligheid, ondernemerschap, gezond financieel beleid en het verbeteren van de communicatie. Naast zijn raadswerk kennen velen hem vanwege zijn voormalige vrijwilligersfuncties bij de brandweer in Vinkeveen en Mijdrecht en zijn werk als adviseur integrale veiligheid in de voormalige gemeente Abcoude. Bart is zeer regelmatig aanwezig bij activiteiten in de dorpen. Na ruim 40 jaar in Vinkeveen woont hij momenteel samen met zijn partner in Mijdrecht en in de zomermaanden is hij veel op de Vinkeveense plassen te vinden. Hij werkt als adviseur in het team directie van de veiligheidsregio en brandweer Amsterdam-Amstelland. Als neventaak vervult hij twee piketfuncties voor de crisisorganisatie van diezelfde regio (Brandweer  & Geneeskundig).

2.    Margreth de Wit (59, Wilnis)

Margreth is 41 jaar werkzaam in de zorg, haar expertise op dit gebied zet ze dan ook graag in. Naast haar werk zet Margreth zich al jaren als vrijwilliger actief voor de inwoners van de acht dorpen. De laatste jaren was ze voorzitter van het participatieplatform van De Ronde Venen. Vanuit deze rol gaf ze namens het platform al gevraagd en ongevraagd advies over onder andere de Participatiewet, Wet Maatschappelijke Ondersteuning en de Jeugdwet. Zij heeft dan ook specifiek oog voor senioren en jeugd. Margreth woont samen met haar partner in Wilnis, heeft drie kinderen, twee bonuskinderen en vier kleinkinderen waar ze allemaal zeer trots op is.

3.     Timo Brockhoff (23, Vinkeveen)

Op de derde plek staat Timo, een ambitieuze jonge man die inmiddels al ruim drie jaar als fractieondersteuner meeloopt. Hij richt zich hierbij vooral op bouwen, wonen en veiligheid. Op dit moment zit hij in zijn afstudeerfase van zijn studie commerciële economie aan de Hogeschool van Amsterdam. Hiernaast geeft hij als vrijwilliger training aan kinderen en jongeren met een geestelijke handicap bij de Hockey vereniging in Mijdrecht en zit hij in het bestuur van de stichting Wilnisser Veenmolen in Wilnis. Verder werkt Timo als fractiemedewerker voor de provinciale VVD fractie en werkt hij als teamleider bij de Jumbo in Vinkeveen.

4.    Anja Vijselaar (57, Vinkeveen)

Anja woont samen met haar echtgenoot, zoon en dochter in Vinkeveen. Nadat haar studie civiele techniek en een carrière bij Dura Vermeer en Eneco/Joulz geeft zij momenteel leiding aan een Business unit Energie van het Canadese ingenieursbureau WSP. Dit jaar (2021) is zij uitgeroepen tot bouwvrouw van het jaar, een fantastische prestatie. Anja heeft zich als vrijwilliger actief ingezet in de oudercommissie van de crèches, buitenschoolse opvang en als
voorzitter van de OR van het Veenlanden College. Haar kennis en expertise liggen vooral in de aandachtsgebieden ruimtelijke ordening, energietransitie, afvalbeheer, verkeer en vervoer en sport en onderwijs.

5.     Rob Evers, (64, Wilnis)

Op de vijfde plaats staat Rob Evers die sinds 2017 in de gemeenteraad actief is. Hiermee neemt hij, net als de lijsttrekker, kennis en expertise vanuit de huidige raad mee naar de nieuwe raad. Rob richt zich in de huidige raad op de aandachtgebieden ruimtelijke ordening, duurzaamheid en verkeersveiligheid.  Als veteraan en reserveofficier b.d. heeft Rob ook specifiek oog voor deze groep inwoners. Rob is ondernemer en verzorgt coachingstrajecten op gebied van teamontwikkeling en hybride werken. Rob en zijn vrouw trekken er graag op uit met hun camper, vaart regelmatig uit met de kajak op pad en zingt in een popkoor in Amstelhoek.

6.    Hans Groenewegen (63, Mijdrecht)

Hans staat na 21 jaar VVD-lidmaatschap en 16 jaar actief te zijn geweest voor de verenging en campagneactiviteiten nu met enthousiasme op deze verkiesbare plaats. Hans is getrouwd, heeft vijf (schoon)kinderen en drie kleinkinderen. In het dagelijks leven is Hans operationeel en HR- directeur van een landelijk opererende incasso- en gerechtsdeurwaardersorganisatie. Hiernaast is hij voorzitter van de Nederlandse Belangenvereniging van Gerechtsdeurwaarders. Hans is een liberaal en ondernemer in hart en nieren. Een netwerker pur sang die zijn rol als volksvertegenwoordiger van ondernemers en inwoners met volle energie zal gaan vervullen.

7.    Pepijn Schaeffer (22, Mijdrecht)

Als fractie assistent is Pepijn al sinds 2018 actief voor VVD De Ronde Venen, vanuit die rol heeft hij als aandachtgebieden sport, volksgezondheid, diversiteit, duurzaamheid en sociale zaken. Pepijn studeert bestuurskunde aan de Hogeschool van Amsterdam. Als vrijwilliger is hij actief voor het Demmeriks-dagblad en is hij algemeen bestuurslid bij de Ronde Venen marathon. Zijn grootste hobby is hardlopen en hij is dan ook met regelmaat hardlopend in de dorpen te vinden.

8.    Michel Grotens (57, Vinkeveen)

Michel woont samen met zijn partner in Vinkeveen en is al geruime tijd betrokken bij de fractievergaderingen. In zijn dagelijks leven is werkzaam als contractmanager services bij een internationaal bedrijf dat zich richt op technische dienstverlening. Michel is pragmatisch ingesteld en weet complexe vraagstukken zodanig uit te leggen dat het begrijpelijk wordt voor iedereen. Zijn aandachtgebieden liggen op gebied van duurzaamheid, energietransitie, het plassengebied en buurtparticipatie.

9.    Michel van Dijkman (60, Wilnis)

Als huidig raadslid is Michel een bekende op de lijst. Zijn huidige aandachtgebieden zijn onder andere het sociaal domein waaronder de zorg, sport, openbaar vervoer en onderwijs. Hij is een echt mensenmens en zeer betrokken. Naast zijn raadswerk is Michel vrijwilliger bij de Lionsclub Mijdrecht-Wilnis en bestuurslid bij de Veenmolen in Wilnis. Michel zijn dagelijkse werk is buschauffeur voor zowel het openbaar vervoer en besteld vervoer. Sport is zijn hobby waardoor hij met regelmaat te vinden is op de tennisbaan of in de sportschool.

10. Luuk Smit (27, Mijdrecht)

Luuk is al drie jaar als fractie assistent betrokken bij de fractie. Als historicus is hij zeer betrokken bij het aandachtsgebied cultuur maar ook bij mobiliteit en ruimtelijke ordening. Luuk is werkzaam bij een organisatie die zich inzet voor antisemitisme en informatievoorziening.

11. Lydia Hoogendoorn, Wilnis

12. Ed Dohle, Vinkeveen