We maken ons zorgen over glasvezel in het buitengebied

Goed en snel internet is voor iedereen belangrijk. Inwoners werken steeds meer vanuit huis, hebben online contact met vrienden en familie, regelen hun bankzaken of hebben online les. Er zijn veel verschillende redenen waarom goed en snel internet nodig is. Ook in en rondom het buitengebied. VVD De Ronde Venen stelt daarover schriftelijke vragen aan het college van burgemeester en wethouders.

De Rijksoverheid wil dat alle huishoudens in Nederland per eind 2023 een snelle internetverbinding hebben. Dus ook in het buitengebied. “We gebruiken internet voor werk, familie, vrienden, hobby’s en nog veel meer. Het is ontzettend belangrijk dat ook in en rondom het buitengebied fatsoenlijk internet aanwezig is”, aldus raadslid Timo Brockhoff.

In de vragen gaan we in op de glasvezeldekking in de gemeente en hoe het staat met een nieuwe marktpartij voor het buitengebied. Hiermee hopen we duidelijkheid te krijgen over de voortgang van glasvezel en dus een snelle internetverbinding voor alle inwoners.

De zorg die we hebben is dat enkel het buitengebied overblijft. Fractieondersteuner Michel Grotens zegt hierover het volgende: “We zijn bang dat als Delta alleen de aantrekkelijke gebieden oppakt, het voor een andere partij niet aantrekkelijk is om de rest op te pakken.” Volgens ons zou dit betekenen dat de internetverbinding in het buitengebied van De Ronde Venen slecht blijft.

De schriftelijke vragen zijn te vinden op derondevenen.raadsinformatie.nl.